Blog

SVE ŠTO VAS ZANIMA

Vodič za nove klijente – odgovori na najčešća pitanja o radijskom oglašavanju

S obzirom na to da nam se javlja sve veći broj novih klijenta zainteresiranih za investiranje u radijsko oglašavanje, na najčešća pitanja odgovorio je direktor amm.-a i kreativni konzultant AMM Global Instituta Hrvoje Vukušić.

Kad se tek otisnu u svijet sve popularnijeg radijskog oglašavanja, investitore zanima što sve amm. nudi.

‘Mi funkcioniramo po principu – ključ u ruke, one stop shop, kada je u pitanju oglašavanje na radijskim platformama. Nakon razgovora s klijentom i kvalitetnog briefa, po mogućnosti ‘the brief-a’ – to je prvi korak i preduvjet za uspjeh investicije, odrađujemo sve od kreative, preko produkcije, targetiranja i media planiranja do plasiranja objave na radio. Vodimo klijente kroz cijeli taj proces i usmjeravamo kampanju na način da ostvari iznadprosječne rezultate. Godine iskustva i know how daju nam za pravo predložiti klijentima rješenja koja će ostvariti njihove ciljeve.’

Kako mogu znati da je radijsko oglašavanje pravi izbor za mene?

‘Praktički više nema brenda kojega radio ne prodaje, što su pokazale strane i naše studije slučajeva. Prema analizama više od 500 kampanja, radio vraća 7,70 kuna na jednu uloženu. Kod oglašavanja koje cilja na brze rezultate, na primjer u maloprodaji, financijama ili automobilskoj industriji, radio je medij koji donosi najveći ROI. Radio osigurava masovnu slušanost i najmanji trošak po slušatelju. Između ostalih, to su neki od razloga.’

Koliki treba biti share radija u media mixu?

‘Treba voditi računa koji je udio radija u samom media mixu, jer se tu također velikim dijelom krije odgovor na pitanje koliko će uspješno biti oglašavanje. Sve od 10% prema više, 20%, 30%  share-a radija u media mixu čini standard uz koji s pravom možete očekivati rezultate koje priželjkujete i oni će vam, bez sumnje, biti isporučeni.’

Koliko bi reklama trebala trajati?

‘Izuzetaka ima, ali u pravilu između 15 i 20 sekundi. Kraći oglasi već su neko vrijeme trend u radijskom oglašavanju. Našim kreativcima to je dovoljno ‘prostora’ za slanje efektne poruke, a odgovora načinu života svih nas, tako i slušatelja. Ne zamaraju ih, a doznaju sve što trebaju.’

Koliko često treba ‘vrtiti’ oglas na radiju da ostvari cilj?

‘Zlatno pravilo radijskog oglašavanja glasi – od 6 do 12 objava dnevno kroz dva tjedna. Svakako ne manje od 6 objava dnevno, a više od 12 samo u određenim situacijama poput čišćenje stock-a, sales akcije od koje puno očekujete, otvaranje nove poslovnice uz koju vežete neku akciju prvih dan-dva… Tada radimo media plan s kojim u minimalnom roku od 3 dana dolazimo do svakog slušatelja te platforme, a kada kažem svakog onda to i doslovno mislim.’

U kojim terminima se oglas treba ‘puštati’?

‘Radio se intenzivno sluša od ranog jutra do večeri. Znamo da ljudi upale radio kad se probude, praktički ga svi slušaju na putu do posla i kad se vraćaju doma, a mi u radijskoj industriji znamo i da ga velika većina slušatelja nastavlja slušati i na radnome mjestu, pa tako imamo peak i između 11 i 13 sati. Jednako tako, istraživanja pokazuju, posebno zbog situacije s koronom, da se radio sve više sluša i navečer, a tada specijalizirani programi bilježe i peakove slušanosti.

Dakle, radio se sluša stalno, ali mijenja se način na koji se sluša. Na primjer, jutarnji i popodnevni drive time su dvije različite stvari i zbog toga treba prilagoditi objave. Ovisno o targetu koji želite, mi vam radimo media plan. Slušatelji su uz radio cijeli dan, mi znamo tko su oni, u koje vrijeme i u kojem broju na kojoj platformi.’

Koji radio odabrati kao platformu za oglašavanje?

‘Velika prednost formatiranih radija, s kojima mi radimo, je što svaki radio točno zna tko ih sluša. Stoga opet svakom brendu možemo preporučiti koji je radio idealan za njega ili možda kombinacija više njih.’