Blog

IPSOS MEDIApuls

Radio broj 1: narodni uspješno osvaja i mlađe generacije slušatelja

Radio koji te sluša, narodni i dalje je najslušaniji radio u zemlji – pokazuje najnovije istraživanje Ipsos Pulsa za prvi kvartal ove godine. Priča o narodnom priča je o uspjehu koji ne jenjava ni u doba korone.

Gdje je narodni gotovo 23 godine od pokretanja? Na tronu. U zemlji ga, unatoč vrlo brojnoj konkurenciji, bira svaki četvrti građanin. Prema podacima Ipsos Pulsa u ukupnoj populaciji je broj 1 i tjedno mu se okreće čak 25,5 % slušatelja.

Da narodni ne stari, već predvodi, pokazuje slušanost u targetu od 18 do 49 godina. Gotovo svaki treći stanovnik ove zemlje, promatrano opet na razini tjedna, radi, zabavlja se i opušta uz narodni (31%). Ako još dodatno suzimo target, primjerice na sve starije od 20, a mlađe od 35, postotak dodatno raste na 36,4 %. Mlađe generacije slušatelja iznimno su zahtjevne, upoznate sa svjetskim trendovima i očigledno biraju narodni u velikom broju.

Tajna njihovog uspjeha leži u činjenici da ne leže na lovorikama stare slave, nego predvode trendove donoseći nove, progresivne koncepte tržištu. Vrhunska radijska produkcija, najbolja domaća glazba kreirana isključivo prema željama slušatelja, poznati voditelji i jedan od najmodernijih studijskih prostora u ovom dijelu Europe tako su samo dio priče o narodnom.

Ovaj moderan radio, koji se može pohvaliti i narodni TV-om, iznimno je aktivan i na društvenim mrežama na kojima ih prati gotovo 350 tisuća ljudi. Promatrajući posljednjih nekoliko tjedana koje je obilježila neizvjesnost oko koronavirusa, narodni objavljuje postove, prilagođene situaciji, koji dosežu zajednice veličine hrvatskih gradova. Prosječan doseg na Facebooku iznosi 124 tisuće ljudi, što je grad veličine Rijeke, dok na Instagramu taj prosječan doseg pokriva grad veličine Dubrovnika ili Bjelovara. Valja tome pridodati i njihovu Viber zajednicu s gotovo 125 tisuća pratitelja okupljenu tijekom nagrađivane kampanje za stickere koje slušaš i gledaš.

Prvi su radio u Hrvatskoj s vlastitim Viber Communityjem, prvi radio koji je organizirao i rasprodao koncerte u zagrebačkoj Areni, prvi koji organizira koncerte u domu svojih slušatelja… Jednakim žarom rade i u doba korone, pa su u rekordnom roku iznjedrili nove projekte poput „To može samo narodni“. Svojim slušateljima tako su pružili priliku da razgovaraju s omiljenom glazbenom zvijezdom putem video veze.

Oni svoju vezu sa slušateljima grade godinama i ta veza je prijateljska, intimna. Sada je možda i jača nego ikada jer svima nam, posebno kada smo izloženi nizu negativnih vijesti, treba zabava i opuštanje, želimo čuti glasove voditelja kojima vjerujemo i koji nas uvijek mogu nasmijati, utješiti i uvjeriti da život nije stao.

Jer radio i dalje radi svakodnevno od 0-24 i dopire do velike većine ljudi. Posljednjih tjedana mnogo toga nam se mijenja, ali popularnost radija općenito ne jenjava. Podaci iz prvog kvartala 2020. pokazuju da je slušanost na razini tjedna iznosila čak 83,1 %. Ne čudi s obzirom na to da su i istraživanja potvrdila da radio ljude čini sretnijima.