HVALA VAM
Moć i odgovornost: Radio je broj 1 za publiku diljem Europe
Radio je u 21. stoljeću moćan medij, onaj kojem se najviše vjeruje. Pokazuje to i najnovije izvješće o povjerenju u medije – Trust in media koje je objavila Europska unija radiotelevizija (European Broadcasting Union, EBU). S takvim kapitalom radio je osigurao posebno mjesto na medijskoj sceni, a ta pozicija donosi mu veliku moć, ali i odgovornost.
I prema najnovijem izvješću, diljem starog kontinenta, jasno je tko je broj 1 po pitanju povjerenja publike. Radio ostvaruje najbolje ocjene u 24 od 33 promatrane zemlje, odnosno u njih 73%, a u toj grupi zemalja nalazi se i Hrvatska.
Izvješće je pokazalo i da se najmanje pouzdanim medijem u Europi smatraju društvene mreže. Tu ocjenu dobili su u 28 od ukupno 33 promatranih zemalja, odnosno u njih 85 posto.
Građani Europske unije kao pouzdanog partnera biraju, prije svega, radio. Na razini Unije, više od polovice stanovništva poklanja povjerenje radiju, njih 57%. Drugu poziciju drži televizija kojoj vjeruje gotovo polovica građana, a na trećem mjestu su tiskani mediji. Na začelju su Internet i društvene mreže, odnosno ljudi ih smatraju najmanje pouzdanim izvorima.
Kad se crta podvuče, u EU samo su radio i televizija imali pozitivan indeks povjerenja, što znači da im većina građana vjeruje, a i ovdje je jasno vidljiva premoć radija. Na drugoj strani, u minusu, našli su se tisak, Internet i društvene mreže, pri čemu je tisak u značajno boljoj poziciji od Interneta i društvenih mreža.
Situacija je posebno zanimljiva kad se povuče paralela između povjerenja u medije i povjerenja u druge institucije. Tako na razini EU ljudi vjeruju više nego radiju samo vojsci i policiji.
Slijede pravosudni sustav, pa javna uprava, a negdje u sredini smjestili su se televizija i tiskani mediji. EU ispred je Interneta koji ostvaruje malo bolji rezultat od nacionalnih parlamenata i vlada, dok se samo političkim strankama vjeruje manje nego društvenim mrežama.
Da je pred radijem svijetla budućnost pokazuje i podatak da je povjerenje u taj medij, u Europi, u uzlaznom trendu. U gotovo 60 % promatranih zemalja bilježi se pozitivan pomak od 2014. do 2019. Pritom je Hrvatska jedna od zemalja u kojoj značajno raste povjerenje.
Radio je, dakle, najvjerodostojniji medij za Europljane, pa tako i za građane Hrvatske. A svi trebamo nekoga kome vjerujemo. Zar ne?